Goodbye Brasil! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Goodbye Brasil! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Goodbye Brasil!

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

08 Januari 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Wat een geluk hadden we met de transfer van Ilha Grande naar Rio! Dit keer werden we optijd opgehaald, er waren geen files op de weg en nog het mooiste van alles; we hebben er niks voor betaald. Door de chaos op de heenweg vroegen ze ons toen alleen het geld voor naar Ilha Grande ipv ook meteen voor de terugweg, en in het busje op de terugweg gingen ze er al vanuit dat we betaald hadden. Heeft ons toch weer 60 euro bespaard! Aangekomen in Rio werden we afgezet bij ons hostel in Copacabana. Het is een super hostel. Gezellige sfeer, mooie ligging en een hele goede service. Je vraagt iets en ze hebben meteen al iemand aan de telefoon om het voor je te regelen. Enige nadeel: je moet een flinke heuvel oplopen wil je bij het hostel komen. We kwamen rond half 7 aan en hadden al best wel honger. Na die paar uur reizen hadden we eigenlijk niet zoveel zin om zelf te koken en aangezien we 60 euro bespaard hadden met de transfer , besloten we om weer een keer luxe uit eten te gaan met z'n tweeën. Sem had een extra grote pizza besteld en Kaatje koos weer voor een heerlijke biefstuk.

Vandaag hebben wij de toerist uitgehangen in Rio. We begonnen met een ochtendbezoek aan Christ the Redeemer. We stonden om half 8 al in de rij voor een ticket en zelfs toen was het al best wel druk. Eenmaal aangekomen bij het beeld genoten we van het uitzicht over Rio en beseften we dat Rio eigenlijk zó veel groter is dan dat we dachten. Zoveel gedeeltes die we niet gezien hebben. Het is ook wel onmogelijk om heel Rio te zien in 3 dagen. Na het beeld zijn we doorgegaan naar Lapa, om eens een kijkje te nemen bij Escadaria Selarón. De tegeltjes kwamen van over de hele wereld en we hebben er zelfs een paar gezien uit Nederland, zoals een tegeltje met het gemeentehuis van Delft en natuurlijk een molen. Na het bezoek aan de trap hadden we alles bezocht in Rio dat we echt gezien wilden hebben. De rest van de middag hebben we gewoon nog een beetje rondgelopen in Copacabana en wat streetfood genomen. We begonnen met een kokosnoot om te drinken, een paar meter verder namen we een maïskolf en weer een aantal meters verder kwamen we een hotdog karretje tegen. Na al dat eten zijn we langs het strand teruggelopen en hebben we nog een ijsje genomen bij een Ola bar.

Onze backpacks zijn weer ingepakt en we gaan zo nog even proberen te slapen voordat we vannacht vertrekken naar het vliegveld voor onze volgende bestemming: Quito!