Laatste dagen in Argentinië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Argentinië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Argentinië

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

19 December 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Onze dagen in Argentinië zijn alweer voorbij, vandaag zijn we aangekomen In foz do Igauçu, Brazilië. Gisteren begonnen we de dag met een bezoekje aan de ruïnes van San Ignacio de Mini. Het was niet heel bijzonder, maar leuk om gezien te hebben. We hebben ook meteen veel geleerd over de geschiedenis van de mensen die in die ruïnes woonden. Na de ruïnes zijn we doorgereden naar Puerto Igazu waar we verbleven in een hostel, met zwembad! Alleen regende het de hele tijd dus konden we er jammergenoeg geen gebruik van maken. Aangezien we die dag twee verjaardagen hadden in de groep gingen we gezellig met z'n allen uit eten, voor de laatste keer een echte Argentijnse steak :(. Het was een hele gezellige avond en er is zelfs iemand gaan skinny dippen in het zwembad nadat hij een paar biertjes op had. Na nog een aantal biertjes zijn we lekker naar bed gegaan omdat we er weer vroeg uit moesten om te vertrekken naar de watervallen. Bij de watervallen aan de Argentijnse kant hebben we een boottocht gedaan en dat was echt een succes. We zaten in een boot en die bracht ons langs de watervallen en op een gegeven moment zelfs zo dichtbij dat we er nog net niet inzaten, maar wel zeiknat werden. Met het warme weer van vandaag was het best wel verfrissend, totdat het zo erg was dat er zelfs een laag in onze schoenen stond. We waren doorweekt tot aan ons ondergoed, maar gelukkig was het weer snel droog door het warme weer van vandaag.

Na de watervallen en een mooie wandeling door de jungle zijn we de grens overgegaan en we bevinden ons nu eindelijk in Brazilië! Na het zien van mooie vogels en andere beesten gaan we morgen de Braziliaanse kant van de waterval bezoeken waar andere beesten zoals apen en panters etc zijn. Hopelijk kunnen we die morgen spotten. Toen we deze avond aankwamen in ons hostel hebben we meteen een verfrissende duik in het zwembad genomen. Erin en eruit en toen was het tijd voor Kaatje en haar kook groep om te beginnen met het avondeten. Morgen zullen we weer mooie foto's plaatsen van de watervallen, maar dan van de Braziliaanse kant.