kerst - Reisverslag uit Brotas, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu kerst - Reisverslag uit Brotas, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

kerst

Door: kaatje en sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

27 December 2014 | Brazilië, Brotas

Dinsdagochtend zijn we samen het dorpje ingelopen om een kerstcadeau te halen. Met de groep deden we aan "secret santa" en het was nogal een opgave, want je mocht maar 5 reaal ( 1,50 ) uitgeven aan het cadeautje. Na veel gezoek hadden we allebei wat leuks gevonden en konden we terug naar het hostel om naar het natuurzwembad te gaan. Het was een soort zwembad ergens midden in de jungle en je kon ook een paar kleine watervallen zien. Je kon er duiken van platformen en ook ziplinen. Na een aantal salto's en duiken in het zwembad gingen we weer terug naar het hostel. Het was gezellig met de andere groep en we zagen ook wat wilde papegaaien. Vroeg naar bed gegaan, want de volgende ochtend moesten we om half 8 in de jeep zitten richting het Pantanal gebied. Toen we daar aankwamen konden we aanschuiven bij de lunch en daarna begon meteen onze eerste activiteit: piranhavissen. De kaaimannen zwommen om ons heen en ze zaten echt overal. Sem heeft uiteindelijk 6 vissen gevangen en Kaatje had bijna een kaaiman aan haar hengel. Ze voelde iets aan de hengel wat sterker was dan een vis en toen ze hem omhoog haalde kwam er een kaaiman omhoog op minder dan een meter afstand. Het was heel warm die dag, dus na het vissen was het tijd voor een duik in het zwembad. Volgende dag gingen we paardrijden in de ochtend. Aangezien het in Australië onderhand al kerstavond was lagen we met de hele groep in het zwembad met bier, champagne en kerstmuziek. En dat om half 11 sochtends. Smiddags hadden we een safaritocht waar we giftige slangen, veel vogels, wat aapjes en uiteindelijk een jaguar hebben gespot. Helaas konden we daar geen foto van maken, want hij was veel te snel en het was donker. De safarigids was zelfs blij, omdat je de jaguar niet zo vaak ziet. Om 11 uur savonds hadden we een groots braziliaans kerstdiner op de ranch waar we verbleven. Ze hadden 3 verschillende salades, een heel assortiment aan fruit, 5 verschillende soorten vlees en dan zag je gewoon het hele beest liggen waar jezelf het vlees van af moest snijden en 6 verschillende soorten toetjes. En die toetjes hier, die zijn echt heerlijk. Op 1e kerstdag begonnen we met een boottocht en daarna doken we weer het zwembad in met alle alcoholische dranken. We waren een beetje verbaasd, want we hoorde ineens Nederlandse muziek door de speakers van het hostel(nielson en jayh). Na de lunch was het weer tijd voor ons om verder te rijden naar onze bestemming voor de avond: een tankstation in de middle of nowhere. Ook een manier om je kerst door te brengen. Vanochtend moesten we alweer om 5 uur op en morgen vertrekken we ook weer vroeg richting Parati, waar we drie nachten zullen verblijven en leuke dingen gaan doen. Alle foto's staan weer op facebook.

• 27 December 2014 - 09:43

Slakkenman:

Jaaaaaaa, meenemen die kaaiman!!!!

• 27 December 2014 - 13:52

Silvia:

Wauuuuuuuwwwwwww wat een bijzondere kerst!!!!!!

• 29 December 2014 - 14:41

Sandra: