La Pura Vida, Costa Rica! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu La Pura Vida, Costa Rica! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

La Pura Vida, Costa Rica!

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

19 Januari 2015 | Costa Rica, Fortuna

Een paar dagen geleden hebben we de hoge bergen en de kou van Quito achter ons gelaten en zijn we vertrokken naar Costa Rica. Het waren twee korte vluchten en in de ochtend kwamen we aan in San José. We hadden de zon verwacht, maar helaas. San José ligt in een vallei en overdag is het er meestal bewolkt rond deze tijd van het jaar en het waait. Het was gelukkig wel warmer als in Quito, dus we konden onze vesten weer in de tas laten. We hebben 2,5 week in Costa Rica en hadden nog totaal geen plan wat we zouden gaan doen, maar na een bezoek aan het reisbureau in ons hostel was het voor ons al snel duidelijk wat we wilden doen; de Arenal vulkaan bezoeken in La Fortuna, ziplinen in het regenwoud van Monteverde, chillen op het strand in Montezuma en snorkelen aan de Caribische kust in Cahuita of Puerto Viejo.

De eerste drie dagen zaten we in San José en daar is niet heel veel te doen. We hebben een wandeling gemaakt langs wat verschillende parken in de stad en zijn ook naar de markt gegaan. Dit was ongeveer het enigste wat je gezien moest hebben in San José. We hadden een leuk hostel met leuke mensen, dus verveeld hebben we ons niet.

Vandaag zijn we met de bus naar La Fortuna gereden; een klein stadje aan de voet van de Arenal vulkaan. Deze vulkaan is nog steeds actief en als het helder is, zie je de aswolken boven de vulkaan hangen. We hadden geluk vandaag; voor het eerst in weken was het weer helder en kon je de vulkaan goed zien. Het hostel waar we nu in verblijven ziet er goed uit. Een mooie tuin, mooie ruime kamers, goede service en een bar met verschillende cocktails en biertjes voor niet al te veel geld. Morgen gaan we eens kijken wat er te doen is hier, misschien gaan we naar een meer lopen waar je goed kunt zwemmen, naar de top van de Chato vulkaan of een mooie wandeling maken waar je luiaarden, vlinders, vogels en apen kan zien. Voor overmorgen hebben we een tour geboekt die ons naar de vulkaan brengt en de omliggende hot springs. Maar voor nu is het tijd om te gaan slapen.

• 19 Januari 2015 - 19:56

Opa En Oma:

Lieve Sem En Saartje wat is het toch leuk dat wij jullie zo kunnen volgen wij hebben ook al meer beeld waar
    al die landen liggen waar jullie zijn geweest.Geniet er van Wij zijn ook al gewend in ons nieuwe appartement Dikke knuffel van Opa Bert en Oma Lien

• 19 Januari 2015 - 20:46

Anita Hack:

wat leuk om te lezen dat het nog steeds zo goed met jullie gaat. En dat jullie zoveel mooie leuke dingen meemaken. Geniet nog verder en ik blijf jullie volgen xx