Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

15 Januari 2015 | Ecuador, Quito

Onze dagen in Quito zijn alweer voorbij en over 5 uur gaat onze wekker om weer richting het vliegveld te gaan. Quito was opzich leuk om een keer gezien te hebben, maar we zijn blij dat we hier weggaan. In Quito zelf is namelijk niet heel veel te doen. Wil je echt mooie dingen zien dan moet je tours doen of verblijven in andere steden (denk bijvoorbeeld aan de Galapagos eilanden of de Amazone) en daar hadden wij helaas het geld niet voor.

Maandag hebben wij samen met een Duitse vrouw uit ons hostel de gratis stadstour gedaan. We liepen langs de belangrijkste gebouwen van het historische centrum van Quito, zoals het presidentieel paleis. En hadden wij even geluk, iedere maandag vindt hier de wisseling van de wacht plaats. Het was een hele happening en er stonden superveel mensen te juichen en te wachten op de president. Jawel, we hebben de president van Ecuador gezien. Soldaten stonden netjes in een rij voor het gebouw, de fanfare kwam langs. Er gebeurde van alles. Toen het hele gebeuren voorbij was, zijn we verder gelopen naar wat verschillende kerken. We beëindigden onze tour met een wandeling door de buurt " La Rhonda ", een artistieke buurt waar je verschillende workshops kon bekijken en doen. Helaas hebben wij niet veel gezien, want het meeste was gesloten op maandag. Na de tour zijn we teruggegaan naar het hostel en hebben we een beetje in de tuin gezeten.

Gisteren en vandaag hebben we niet heel veel gedaan, omdat Sem zich niet lekker voelde door de hoogte hier. We zijn gisteren even naar een kerk gelopen waar we met de tour langskwamen, want in die kerk zat 7 ton!! aan goud verwerkt en dat wilden we natuurlijk zien. We kwamen binnen en overal om ons heen zagen we goud. Het was best wel indrukwekkend om te zien hoeveel goud er in die kerk zat. Hierna hebben we nog even op een terrasje gezeten, wat gegeten en gedronken en toen weer terug naar het hostel. Savonds besloten we om een pizza te bestellen bij een pizzeria hier in de buurt. Een vrijwilliger van dit hostel gaf ons de route hoe we moesten lopen en waar het zou zitten. Met een knorrende maag volgden we zijn aanwijzingen op, maar nee geen pizzeria. We vroegen het aan wat lokale mensen en ze stuurden ons allemaal een andere kant op. Na een halfuur zoeken en rondjes lopen, gaven we het op en hebben we maar ergens anders gegeten.

Vandaag was weer een beetje hetzelfde als gisteren; ontbijt gehaald bij de bakker (super goedkoop hier, cake voor 40 cent, broodjes voor 10 cent), een beetje rondgelopen en een film gekeken. Daarna was het tijd om onze koffer in te pakken en wat te eten. Opnieuw een poging gewaagd op de pizzeria van gisteren. We vroegen de weg aan een andere vrijwilliger en het zat dus blijkbaar op een andere plek dan dat ons gisteren was verteld. Pizzeria gevonden, genoten van een heerlijke pizza en nu is het tijd om naar bed te gaan. Morgenochtend is het tijd voor onze volgende bestemming ; Costa Rica!