Zon, zee en strand - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

06 Januari 2015 | Brazilië, Ilha Grande

De tijd gaat snel en de dagen vliegen voorbij, onze eerste maand is alweer voorbij. Het is alweer een tijdje geleden sinds we voor het laatst een blog hebben geschreven, we hadden namelijk of geen tijd, of geen wifi. We waren gebleven bij onze nacht op het tankstation in Brotas, 26 december . Hier hebben wij savonds genoten van een geïmproviseerd "kerstdiner" bestaande uit fruit, wijn, champagne, toastjes, worst en kaas. Na het eten was het tijd voor de cadeautjes van de secret santa. Er kwamen grappige, nutteloze en ook leuke cadeautjes voorbij. Zo kreeg onze leidster bijvoorbeeld een poepschep, onze kale reisgenoot een kam en een prettig gestoorde gast uit Londen kreeg een string, omdat hij altijd of in z'n onderbroek of naakt ging zwemmen.

Na een korte nacht stapten we weer in de jeep voor een rit naar Parati, wat ongeveer 7 uur had moeten duren. Helaas werden het 17 lange uren in de jeep wegens het drukke verkeer die dag, omdat iedereen naar de kust ging door het warme weer. Het was die dag wel 39 graden. En dat is erg warm in een jeep zonder airco. Savonds besloten we om maar even te stoppen met rijden want we stonden echt stil. We pakten de tafel, het gas en alle pannen en waren klaar om te gaan koken op het strand. Maar helaas, we hadden geen water meer. Terug in de jeep en een stukje verder gereden naar een restaurant, totdat de weg wat rustiger was. We hebben een pizza gegeten voor omgerekend 7 euro en die was nog te groot voor ons samen. Uiteindelijk kwamen we rond middernacht aan op onze camping. Tenten snel opgezet en in ons bed gedoken.

Na een warme nacht in de tent zagen we pas op wat een mooie locatie we stonden; de camping lag recht voor het strand. Met de hele groep gingen we die dag op een boottocht naar verschillende eilandjes in de buurt. Gratis caipirinhas, zon, zee en muziek. Het was een gezellige middag. Veel van de boot afgesprongen en wel verbrand na die dag, maar het was het waard. Terug bij onze camping wilden we weer de zee in door de warmte, maar het hielp niet veel; het water was kokend heet en je had het koeler op het strand zelf. De volgende dag hebben we rondgelopen door het oude gedeelte van Parati; kleine, rustige straatjes waar je op een pad loopt gemaakt van ongelijke grote keien. Na een hele dag in het oude gedeelte wilden we weer snel terug naar de camping, maar dat duurde wat langer dan gepland. Het begon ineens keihard te regenen dus het enige wat je kon doen was schuilen. De avond hebben we afgesloten met een potje beerpong (met rum en vodka ipv bier) met de Oasis groep. Groep vs Groep en Wereld vs UK, het waren chaotische potjes. Helaas werd de avond beëindigd met nog meer regen. Snel gevlucht naar de tent.

Na een koele nacht moesten we er weer vroeg uit. Tent opruimen, snel ontbijten en terug de weg op richting de eindbestemming: Rio de Janeiro!