Twee dagen in de jeep - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Twee dagen in de jeep - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Twee dagen in de jeep

Door: kaatje en sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

17 December 2014 | Argentinië, Concordia

Nou, wat een reis wat dat zeg. Nog geen 5 uur onderweg richting San Ignacio de Mini en we stonden alweer met pech aan de kant. Blijkbaar is deze jeep vervloekt ofzo want we hoorde dat er iedere eerste dag van zo'n reis wel iets mis was met de jeep (vorige keer zaten ze vast in de modder en iedereen die hun wilde helpen kwam ook vast te zitten plus de motor van de brandweer die hun hielp vloog in brand). Het leek alsof het zo gemaakt zou zijn, maar het tegendeel is bewezen. De Mercedes dealer naast het tankstation was gesloten tot 3 uur vanwege de siësta hier, dus moesten we 3 uur wachten. Om 3 uur was de dealer open en hadden onze leiders een nieuw luchtfilter gehaald. Maar dat was voor niks, dat bleek het niet te zijn. Ze reden naar de dealer, maar die had niet het goede opzetstuk voor onze oude jeep dus moesten ze er zelf 1 maken. Dat bleek het weer niet te zijn en om een lang verhaal kort te maken konden we Na 8 uur wachten eindelijk weer verder rijden. Opzich was het wachten wel gezellig. Iedereen haalde wat bier, wijn, kaasjes en worst bij het tankstation en we hebben de groep beter leren kennen. Ook hebben we meerdere kolibries gezien, alleen ze waren te snel om er een foto van te kunnen maken. Het was te laat om nog helemaal naar San Ignacio de Mini te rijden dus gingen we wildkamperen in Concordia. Ergens in het bos vonden we een mooie plek aan een meer. In het donker zetten we onze tenten op en daarna gingen we eindelijk eten. Geen toiletten en geen douches dus dat was even wennen. De hele nacht heeft het geregend dus heerlijk geslapen hebben we niet. Sochtends vroeg in de regen de tent weer ingepakt en na een ontbijt in de truck zijn we weer verder gereden richting San Ignacio de Mini. De hele dag door regende het ook dus besloten we te overnachten in kleine huisjes op een camping in plaats van daar te kamperen. Het was een goede beslissing want deze avond heeft het nog veel harder geregend en geonweerd, zelfs zoveel dat er een rivier op de straat ontstond. We konden gelukkig wel weer douchen. We hopen dat het weer morgen beter is, ookal is het alsnog 23 graden met die regen. Morgen gaan we de ruïnes van San Ignacio de Mini bezoeken en savonds rijden we door naar de Iguazu watervallen aan de Argentijnse kant. We zijn benieuwd! Zodra we weer wifi hebben zullen we weer iets schrijven en de foto's zijn weer te vinden op Facebook.