La Boca en Recoleta - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu La Boca en Recoleta - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

La Boca en Recoleta

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

14 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals we al hadden gezegd zijn we gisteren naar La Boca gegaan. Vanaf het centrum van Buenos Aires hebben we de metro gepakt naar San Telmo, aangezien dat het laatste punt is van de metro lijn C. Dichterbij La Boca kun je niet komen met de metro. In één rechte lijn zijn we door San Telmo gelopen, niet echt een bijzondere wijk. We waren wel de drukte ontvlucht en zagen bijna geen andere toeristen, op één stel na. Na een halfuurtje lopen kwamen we aan in het begin van La Boca, maar we wilden naar de "Calle Caminito", de straat met alle gekleurde huisjes, en dat lag aan de andere kant van de wijk. Na een lange wandeling kwamen we in de buurt van de straat, maar om zeker te weten dat we de goede kant opliepen vroegen we de politie om hulp. Ze besloten meteen om met ons mee te lopen, in plaats van gewoon te zeggen waar we naartoe moesten, want uiteindelijk was het 1 rechte weg voor ongeveer 5 minuten. Hoe vaak maak je zoiets nou mee, dat je wordt begeleid door de politie. In Nederland heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Calle Caminito is super toeristisch vergeleken met de rest van de wijk. We liepen door de straat en je zag overal mensen met camera's lopen en ieder winkeltje wat er zat was echt gericht op de toeristen. Wij besloten om een stukje verderop, net buiten die straat, iets te gaan eten. Het contrast kon niet groter. geen gekleurde huisjes meer en ook nauwelijks toeristen. Het leek ineens meer op een achterstandswijk. Sommige gebouwen zagen er ook echt niet meer uit. Na een tijdje daar rondgelopen te hebben zijn we teruggegaan naar ons hostel waar we onze tassen hebben gepakt om te vertellen naar het hotel waar onze groepsreis begon. De hele tijd is het droog, wij lopen naar buiten en jahoor het begint ineens keihard te onweren en de regen giet naar beneden. Zoveel regen hebben wij nog nooit gezien. Van 1 minuut lopen naar een afdakje waren we al doorweekt. We hebben een tijdje moeten schuilen maar gelukkig minderde de regen na een halfuurtje. Aangekomen in Hotel Splendid hebben we onze reisgenoten ontmoet. De leeftijden variëren heel erg, wij zijn de jongste en de oudste is ergens in de 60. Ook zijn wij de enige Nederlanders en de rest is allemaal Engels, Amerikaans of Australisch. Een goede mogelijkheid dus voor Sem om zijn Engels onder controle te krijgen. De eerste avond zijn we met z'n allen uit eten gegaan. Vandaag zijn we met nog twee mensen van onze groep op een wandeltour gegaan door Buenos Aires. We hebben dingen gezien die we zelf nog niet gezien hadden zoals het kerkhof, de oudste boom van Buenos Aires en een marktje met allemaal zelfgemaakte producten in de wijk Recoleta. Na een lange dag lopen zijn we best wel moe en uitgekeken. We gaan zo alleen nog even wat eten en daarna vroeg naar bed, want morgen vertrekken we om half 7 sochtends richting Concordia, waar we savonds zullen kamperen. Dat wordt een lange dag in de jeep. Zodra we weer wifi hebben zullen we weer wat schrijven en de foto's staan weer op Facebook. We zijn benieuwd naar de andere steden die we vanaf nu zullen zien!