uitchecken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu uitchecken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

uitchecken

Door: kaatje en sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

13 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Morgen is alweer onze laatste dag in Buenos Aires. Wat is het toch een mooie stad met vele parken en overal standbeelden. Het verkeer is een chaos, maar daar zijn we nu wel aan gewend. Je steekt over wanneer je kan en let niet echt op de stoplichten. Sommige gebouwen zien ers super mooi uit en dan een stukje verder zie je een vervallen gebouw dat ze maar beter kunnen afbreken. Maar dat gaat niet, want in dat soort gebouwen wonen nog heel veel mensen. Dat de Argentijnen van theater en kunst houden is wel te merken, alleen al in onze straat zitten al minstens 3 theaters. Gisteren zijn we weer terugggaan naar de Japans tuin. Het was mooi om te zien, alleen niet supergroot. Na de tuin hebben we weer de metro gepakt richting ons hostel en zijn we gaan lopen naar de wijk Puerto Madero. We hebben een tijdje aan de haven gezeten en daarna was het alweer tijd om boodschappen te doen voor het avondeten. De prijzen per supermarkt verschillen hier enorm. De eerste dag kochten we een flesje water van 500 ml voor 15 peso, 1,35 in euro's, en gisteren een fles van 2 liter voor7 peso, 63 cent omgerekend. We hebben inmiddels wel al ontdekt welke supermarkt we moeten ontwijken en bij welke we boodschappen kunnen doen. Vandaag gaan we met de metro richting de wijk La Boca. Een vrolijke wijk waarin het ene huisje nog feller gekleurd is als het andere huisje. Dat is een soort wedstrijd onder de mensen die daar wonen. Foto's volgen nog en die zullen we op facebook plaatsen . Vanavond vertrekken we naar een ander hotel en vanaf morgen zal onze reis richting Rio de Janeiro beginnen. 19 dagen onderweg en dan zullen we er zijn, maar daar gaan we jullie natuurlijk nog van op de hoogte houden. Adios! We gaan snel naar buiten, het is hier veel te warm om binnen te zitten.

• 13 December 2014 - 17:33

Phyllis:

Ha Ha schat ja ja maak ons maar jaloers heb net in de regen en kou boodschappen gedaan op de fiets. Maar geniet er maar van hoor en ik kijk uit naar de foto,s en je verdere reisverslagen.