Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kaatje en Sem - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!

Door: Kaatje en Sem

Blijf op de hoogte en volg Kaatje en Sem

12 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Waar zullen we eens beginnen, de afgelopen dagen hebben we al best veel gedaan. Onze reis was bijna niet doorgegaan, waarom? We waren bijna te laat met boarden en waren de laatste twee personen van het hele vliegtuig die binnen kwamen. De controle ging daarentegen wel snel, aangezien we de enige waren die daar stonden voordat we het vliegtuig in mochten. Na een lange vluchten van 10,5 uur kwamen we aan op Houston Airport. Daar mochten we 7 uur lang rondlopen, wachtend op onze volgende vlucht. We besloten te eten bij Ruby 's Diner, en die plek doet je echt denken aan de restaurants zoals je ze ziet in de film Grease. Alleen dan ditmaal aangekleed voor de kerst. En het eten, tja, het was VEEL. Na het met veel moeite naar binnen gewerkt te hebben en dat grote glas drinken op te hebben vroegen we om de rekening en wat kregen we toen; nog een groot glas cola, helemaal gratis. Natuurlijk was het teveel en hebben we hem uiteindelijk voor de helft laten staan. Om 9 uur savonds lokale tijd vertrokken we weer. Weer een vlucht van 10,5 uur. We waren kapot, maar konden niet slapen. We besloten om te gaan slapen als we aankwamen in ons hostel de volgende middag. Maar eenmaal aangekomen in Buenos Aires was onze vermoeidheid weg. We hebben de eerste dag meteen goed besteed en zijn gelopen naar Avenida de Santa Fe, niet zo ver dachten we
Na een uur lopen waren we eindelijk op onze bestemming bij wat wij dachten dat de botanische tuin was. Maar dat was het dus niet. Voor niks zover gelopen, maar wel veel gezien en meteen een goede indruk gekregen van Buenos Aires. Soms stonden we stil voor een stoplicht terwijl we gewoon door mochten lopen, maar omdat het stoplicht hier dan wit is in plaats van groen was dat wel even wennen. Savonds besloten we om vroeg te gaan slapen, aangezien we al 40 uur wakker waren. Vandaag, donderdag, besloten we om een dagje naar de dierentuin te gaan. Het lijkt heel duur, we moesten 260 peso betalen, maar als je erover nadenkt dat 1 peso gelijk staat aan 9 cent vallen de lrijzen ineens heel erg mee. Terwijl we door de dierentuin liepen zagen we ineens een hagedis voorbij schieten op de grond, terwijl we die 10 minuten geleden nog in een hok zagen. Ook liepen er hele schattige beestjes los die geeneens een hok hadden. We weten niet wat het waren. Maar het lijkt op een kruising tussen een haas en konijn, ofzoiets. We wilden na de dierentuin ook meteen even langs de Japanse tuin lopen, maar toen we daar aankwamen merkte we dat we 3 peso te kort kwamen. Jawel. 27 cent te weinig. Das toch best wel balen als je zo ver gelopen hebt (dierentuin zit nog voorbij Santa Fe) gelukkig hadden we vandaag de metro gepakt en viel het wel mee. Terug in het hostel hebben we boodschappen gedaan en savonds een pasta gemaakt met saus, en dat allemaal voor 4 euro. Na het avondeten besloten we nog even te lopen door Avenida Florida, een grote winkelstraat. Hier zagen we veel artiesten en zelfs een tangoshow. Onveilig voelen we ons hier niet want op bijna iedere hoek zie je wel politie staan. Nu lekker slapen en onze jetlag verder uitslapen en dan morgen weer terug naar de Japanse tuin, dit keer met genoeg pesos, en daarna de andere kant van de stad verkennen.

• 12 December 2014 - 08:30

Chantal Intratuin Breda:

Hoi Sem en Kaatje,

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen!
    Ik laat al onze collega's jullie ervaringen lezen.
    Geniet van de reis.
    Groetjes Je Collega's

• 12 December 2014 - 10:22

Sandra:

De eerste dagen klinken al heel leuk....nog heel veel leuke dagen te gaan x

• 12 December 2014 - 11:38

José:

Hoi Sem en Kaat.
    Leuk verslag, maar hoe kun je nou je vlucht bijna missen ??
    Dick heeft jullie toch op tijd afgeleverd.
    Nou ja, als de rest maar goed gaat.
    Dit zijn later toch de leukste verhalen.
    Nog heel veel plezier samen.

José